top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלימור לימא כץ

מהי ארומתרפיה?

עודכן: 1 ביולי 2019



ארומתרפיה הינה שיטת טיפול הוליסטית אמיתית, אשר מתייחסת אל הגוף והנפש כמכלול שלם.

הטיפול בארומתרפיה מתבססת על שימוש בשמנים אתרים, אשר פועלים בהרמוניה מלאה לתמיכה ועזרה בתהליך הריפוי והאיזון של האדם ברמה הפיזית, הנפשית והרוחנית.


המולקולות של כל שמן אתרי מסוגלות לחדור את העור ועל כן יש להשפעותיהם של השמנים האתריים תוצאות אמיתיות ומוכחות בריפוי עבור קשת בעיות רחבה ביותר.


שימוש בשמנים אתריים, מעודדים את כוחות הריפוי הטבעיים של הגוף ופועלים בהרמוניה מושלמת עם בני האדם.


שמנים אתריים אינם נשארים בגוף שלנו לאורך זמן (לעומת הכימיקלים), הם חודרים למחזור הדם ובהשפעתן המופלאה והחיוביות על מערכות הגוף השונות, עוזרים לנו בריפוי ובהמשך מופרשים מהגוף בדרכים שונות (השתן, הזיעה, הצואה ומערכת הנשימה).


השמנים האתריים מזינים את גופנו ברכיבים טבעיים ובריאים, מסייעים בהאטת תהליך הבלאי של העור ומגנים עליו מפני נזקי הזמן והסביבה.


לשמנים האתריים מגוון רחב של שימושים: חיטוי, טיפול בדלקות, קטילת חיידקים, בקטריות ופטריות, הרס תאים סרטניים. הם מדכאי כאב ( אך אינם רק מדכאים את הכאב, אלא פועלים על הסיבות לו), הם מרגיעים ומאזנים, משפיעים על המצב הנפשי ועל המצב הפיזי, חלקם מעוררים, חלקם מרגיעים ויש גם מגבירי תשוקה, הם משפרים את הזיכרון, בנוסף הם מחזקים את מערכת החיסון שלנו, מחטאים, מאזנים את מערכת ההורמונאלית, מסייעים בעיכול, מרחיבי סמפונות, מחזקים את הכבד, נוגדי עווית, משתנים, משפרים את תפקוד בלוטת הלימפה ואת הזרימה הלימפטית ובכך מסייעים בסילוק רעלים מהעור, מחדשים את הרקמות ואת גמישות העור ומסייעים להגברת ייצור תאים חדשים ובריאים ובכך תורמים רבות למראה עור צעיר ובריא, מסייעים להרגשה טובה ועידוד מערכות שונות בגוף.


שיטת הטיפול בארומתרפיה עתיקת יומין, ומככבת מזה 6000 שנה, בריפוי העתיק ביותר של האנושות.

במשך אלפי שנים, היו סגולות המרפא של הצמחים מוכרות בתרבויות רבות.

ההיסטוריה מעידה על כך שהקדמונים, אשר הבחינו שכמה מן העלים, הגרגרים והשורשים אותם אספו לצרכיי מזון, שיפרו את הרגשתם של החולים וזרזו את ריפוי פצעיהם, השתמשו בהם לטיפול, ובנוסף, השתמשו בצמחים ארומאטיים כחלק מטקסים דתיים, הרחקת רוחות רעות וטקסי פולחן.

גם בתקופת התנ"ך, נמרחו המלאכים בשמן, ואת בית המקדש טיהרו בבשמים "מור ולבונה".


היוונים השתמשו בשמנים אתריים לצרכיי ריפוי ולצרכים קוסמטיים.

האינדיאנים השתמשו בשמנים אתריים וייצרו את תרופותיהם מצמחים ובידינו עדויות אודות תרבויות נוספות רבות ושונות, אשר השתמשו בשמנים ארומאטיים.


מי שטבע את המונח 'ארומתרפיה' בשנת 1928, היה כימאי צרפתי בשם רנה מוריס גאטפוסה לאחר שנכווה קשה בידו בעת בה עבד במעבדה, טבל באינסטינקטיביות את ידו בכלי עם נוזלים שהיה קרוב אליו, הכלי מסתבר, הכיל שמן לבנדר טהור. קצב ההחלמה המהיר הדהים אותו ומעבר לכך, לא נוצר זיהום וכמעט לא נותרו צלקות. יעילותו של שמן הלבנדר, הביאה אותו לחקור אודות השפעתו של השמן וסגולותיהם התרפויטיות של השמנים הנדיפים.


קרדיט לצילום גבית ינאי.

לימור כץ הוד השרון- 0502990446

קוסמטיקאית טבעית ארומתרפיסטית ורוקחות טבעית בעבוד יד.


125 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page