top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תלימור לימא כץ

שמן אתרי מהו?

עודכן: 19 ביוני 2019



השמן האתרי הוא מהות הצמח, צמח, מיצוי של החומר הארומאטי (התמצית) של הצמח.

השמן האתרי הוא שמעניק לצמחים את ניחוחם.

כל השמנים האתריים מכילים תערובות שונות ומורכבות של חומרים כימיים פעילים נדיפים, הם הופכים לשמנים אתריים אך ורק אחרי הפקתם בתהליך זיקוק, על מנת להוציא מהם את החומרים הפעילים הרצויים.


השמנים האתריים מתנדפים במהירות בבואם במגע עם האוויר, בשל היותם בעלי משקל מולקולארי נמוך מאוד. למרות שמכנים אותם 'שמנים', הם אינם שמנים במובן הכימי של המילה, הם אווריריים ולא שומניים.


מרכיבי השמן האתרי נחשבים כ"מטבוליזם משניים" בצמחים, ותפקידם אינו ידוע, עם הזמן גילו שהצמחים מייצרים בעבור עצמם את השמנים האתריים כמנגנון הישרדות של הצמח בטבע כגון: מניעת התקפה של חרקים, פיטריות, חיידקים, מחלות ועוד, הם המערכת החיסונית של הצמח.


השמנים האתריים מופקים ממינים מסוימים של פרחים, עלים, עשבים, פירות, שורשים ועצים מכל העולם, לכל שמן פעילות ייחודית משלו. השמנים האתריים מתמוססים בקלות בשמנים צמחיים ובאלכוהול, כאשר אנחנו מערבבים שני סוגים של שמנים אתריים אנחנו מגבירים את כוח פעילותם.


המרכיבים הכימיים הפעילים בצמח חודרים למחזור הדם, ובהשפעתן החיובית על מערכות הגוף השונות, מסייעים לנו בריפוי. שימוש בשמנים אתריים מחייב ידע מקצועי וזהירות רבה.

רבים מהשמנים האתריים משמשים כחומרים פעילים בתרופות מסחריות, או כהשראה להעתקים כימיים. השמנים האתריים, מספקים מערכת רפואית ביוכימית והרמונית לגוף האדם, דרך היקלטותם של השמנים יעילה ביותר ושאינה מביאה איתה תופעות לוואי מסוכנות כל שהן בדומה לתרופות הכימיקליות הסינתטיות.

לא ייפלא איפה, כי האנשים המנוסים בשימוש שמנים אתריים באופן מבוקר ומפוקח מתפעלים ומעריצים את אופן עבודתן על גופנפש האדם. יעילות השמנים הנדיפים באה לידי ביטוי בכלל המרכיבים שלנו כיצורים אנושיים בתחומים רבים והשפעתם נפלאה בתחומי הגוף, הרוח, האינטילקט ובחוסן הפיסי נפשי שלנו.

כיום מוכרים לנו כשלוש מאות שמנים נדיפים, רבי השפעה ובעלי סגולות שאין דומה להן בטבע.

לימור כץ הוד השרון- 0502990446

קוסמטיקאית טבעית ארומתרפיסטית ורוקחות טבעית בעבוד יד.


507 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page